Dots and Boxes
Η Τάμτα και η Άννα είναι αδερφές που παιζουν το γνωστό παιχνίδι με τις Τελείες και τα Κουτιά.
Το παιχνίδι ξεκινάει με ένα άδειο πλέγμα με τελείες (άρα ισοδύναμα
κουτιά). Οι παίκτες παίζουν εναλλάξ συνδέοντας γειτονικές τελείες κατακόρυφα ή οριζόντια με μία γραμμή (πρέπει να μην υπάρχει ήδη γραμμή μεταξύ τους). Όταν κάποιος δημιουργεί την τέταρτη πλευρά ενός
τετραγώνου, το κερδίζει, αυξάνει το σκορ του κατά 1 και ξαναπαίζει. Το παιχνίδι τελειώνει όταν δεν μπορεί να τοποθετηθεί άλλη ακμή.
Η Τάμτα και η Άννα παίζουν λίγη ώρα τώρα και έχετε παρατηρήσει ότι στην τρέχουσα κατάσταση κάθε τετράγωνο έχει ακριβώς 0 ή 2 μη-συμπληρωμένες πλευρές και πρόκειται να παίξει η Άννα. (βλ. παράδειγμα παρακάτω. Προσοχή: η παραπάνω εικόνα δεν είναι ορθή κατάσταση)
Το σκορ του παιχνιδιού υπολογίζεται ως , όπου
οι πόντοι της Άννας από εδώ και πέρα και
οι πόντοι της Τάμτα αντίστοιχα. Προφανώς, η Άννα θέλει να μεγιστοποιήσει το σκορ ενώ η Τάμτα να το ελαχιστοποιήσει.
Γνωρίζοντας ότι και οι 2 θα παίξουν βέλτιστα, να βρείτε το τελικό σκορ.
Μορφή Εισόδου
Η πρώτη γραμμή περιέχει 2 ακεραίους .
Ακολουθούν γραμμές, η καθεμία με
δυαδικά ψηφία (χωρίς μεταξύ τους κενά): το
-οστό ψηφίο της
-οστής γραμμής είναι 1 αν και μόνο αν υπάρχει οριζόντια ακμή μεταξύ των τελειών στα σημεία
Ακολουθούν γραμμές, η καθεμία με
δυαδικά ψηφία στην παραπάνω μορφή: το
-οστό ψηφίο της
-οστής γραμμής είναι 1 αν και μόνο αν υπάρχει κατακόρυφη ακμή μεταξύ των τελειών στα σημεία
.
Μορφή Εξόδου
Να εκτυπώσετε σε μοναδική γραμμή έναν ακέραιο, το τελικό σκορ.
Περιορισμοί - Υποπροβλήματα
- Κάθε τετράγωνο έχει 0 ή 2 μη-σχεδιασμένες πλευρές
Έστω ότι συνιστώσα είναι μεγιστικό σύνολο μη-νικημένων τετραγώνων στο πλέγμα έτσι ώστε να μπορείς να μετακινηθείς μεταξύ τους μέσω των μη-σχεδιασμένων ακμών.
Βαθμολογία | Περιορισμοί |
---|---|
Υπάρχει μοναδική συνιστώσα | |
Υπάρχουν ακριβώς 2 συνιστώσες | |
(χωρίς περαιτέρω περιορισμούς) |
Παράδειγμα 1
Είσοδος:
3 3
000
111
011
110
1010
1000
1001
Έξοδος:
-5
Εξήγηση:
Παράδειγμα 2
Είσοδος:
5 5
00100
10100
11010
00100
01000
11100
011111
001011
101011
110111
100111
Έξοδος:
6
Εξήγηση: Αυτό το παράδειγμα αποτυπώνεται στην περιγραφή του προβλήματος.
Comments