Nikola
Παρά τη θέλησή του, ο Nikola έγινε ο κύριος χαρακτήρας ενός παιχνιδιού. Το παιχνίδι παίζεται σε μια σειρά από τετράγωνα, αριθμημένα από έως . Ο Νικόλα βρίσκεται αρχικά στο τετράγωνο και μπορεί να μεταπηδήσει σε άλλα τετράγωνα. Το πρώτο άλμα του Nikola πρέπει να γίνει στο τετράγωνο . Κάθε επόμενο άλμα πρέπει να ικανοποιεί δύο περιορισμούς:
- Εάν το άλμα είναι προς την εμπρός κατεύθυνση, πρέπει να είναι κατά ένα τετράγωνο μεγαλύτερο από το προηγούμενο άλμα.
- Εάν το άλμα είναι προς την πίσω κατεύθυνση, πρέπει να είναι ακριβώς το ίδιο μήκος με το προηγούμενο άλμα.
Για παράδειγμα, μετά το πρώτο άλμα (όταν βρίσκεται στο τετράγωνο ), ο Nikola μπορεί να μεταπηδήσει πίσω στο τετράγωνο ή προς τα εμπρός στο τετράγωνο .
Κάθε φορά που μπαίνει σε ένα τετράγωνο, ο Nikola πρέπει να πληρώνει τέλος εισόδου. Στόχος του Nikola είναι να φτάσει από το τετράγωνο στο τετράγωνο όσο πιο φθηνά γίνεται. Γράψτε ένα πρόγραμμα που να καθορίζει το μικρότερο συνολικό κόστος για τον Nikola, για να φτάσει στο τετράγωνο .
Είσοδος
Η πρώτη γραμμή περιέχει τον ακέραιο , τον αριθμό των τετραγώνων.
Κάθε μία από τις ακόλουθες γραμμές περιέχει το τέλος εισόδου για ένα τετράγωνο, θετικό ακέραιο μικρότερο από . Τα τέλη εισόδου θα δίνονται με σειρά για τα τετράγωνα έως .
Έξοδος
Τυπώστε το μικρότερο συνολικό κόστος για τον Nikola για να φτάσει στο τετράγωνο .
Παραδείγματα
input
6
1
2
3
4
5
6
output
12
Επεξήγηση του 1ου παραδείγματος:
Στο πρώτο παράδειγμα, αφού πηδήξει στο τετράγωνο , ο Nikola πηδάει πίσω στο τετράγωνο . Από εκεί μπορεί να πηδήξει στο τετράγωνο και στη συνέχεια στο .
input
8
2
3
4
3
1
6
1
4
output
14
Comments