COCI-22 (2022) - Γύρος #3 - 2 (Dirigent)

View as PDF

Submit solution

Points: 30 (partial)
Time limit: 4.0s
Memory limit: 512M

Author:
Problem type
Allowed languages
C, C++, Java, Pascal, Python
Dirigent

coci22c2-figure-1.svg

Με παραδοσιακό χορό ολοκληρώνεται η χειμερινή σχολή πληροφορικής. Συμμετέχουν n μαθητές. Κάθε ένας από αυτούς έχει μια μοναδική ετικέτα μεταξύ 1 και n. Αρχικά, ο μαέστρος Krešo διατάζει τους μαθητές να σχηματίσουν έναν κύκλο έτσι ώστε κάθε μαθητής να κρατιέται χέρι-χέρι με δύο άλλους μαθητές.

Η Alenka αναρωτιέται αν είναι δυνατόν να σπάσει ο κύκλος κάνοντας ακριβώς ένα ζευγάρι γειτονικών μαθητών να σταματήσει να κρατιέται χέρι-χέρι και ότι η νεοσυσταθείσα ακολουθία μαθητών ταξινομείται με βάση τις ετικέτες τους. Για παράδειγμα, αν η σειρά τους είναι 3 4 1 2, τότε ο κύκλος μπορεί να σπάσει μεταξύ των μαθητών με τις ετικέτες 4 και 1, αλλά αν η σειρά τους είναι 2 1 4 3, τότε δεν υπάρχει τρόπος να σπάσει ο κύκλος με αυτόν τον τρόπο.

Κατά τη διάρκεια της νύχτας ο Krešo πρόκειται να δώσει οδηγίες q. Σε καθεμία από αυτές, πρόκειται να διατάξει δύο μαθητές να ανταλλάξουν θέσεις. Μετά από κάθε ανταλλαγή πρέπει να βοηθήσετε την Alenka να απαντήσει στην ερώτησή της.

Είσοδος

Η πρώτη γραμμή περιέχει δύο ακέραιους αριθμούς n και q (1 \le n, q \le 300 000), τον αριθμό των μαθητών και τον αριθμό των ανταλλαγών.

Η δεύτερη γραμμή περιέχει n ακέραιους a_i (1 \le a_i \le n), που περιγράφουν την αρχική τοποθέτηση των μαθητών στον κύκλο.

Σε καθεμία από τις επόμενες q γραμμές υπάρχουν δύο ακέραιοι x_i, y_i (1 \le x_i, y_i \le n, x_i \ne y_i), που περιγράφουν την i-οστή οδηγία του Krešo στην οποία οι μαθητές με τις ετικέτες x_i και y_i αλλάζουν θέσεις.

Έξοδος

Στην i-οστή των q γραμμών βάλτε την απάντηση στην ερώτηση της Alenka αφού πραγματοποιηθούν οι ανταλλαγές i. Εάν η απάντηση είναι καταφατική τυπώστε DA, διαφορετικά NE.

Βαθμολογία
 Υποπρόβλημα    Βαθμοί   Περιορισμοί
1 15 n, q \le 500
2 20 n, q \le 500 000
3 35 Κανένας επιπλέον περιορισμός.
Παραδείγματα

input

5 2
2 3 4 5 1
1 3
3 1

output

NE
DA

input

4 2
2 3 1 4
4 2
3 4

output

NE
DA
Επεξήγηση του 2ου παραδείγματος:

Οι μαθητές στην αρχή, μετά την πρώτη και μετά τη δεύτερη ανταλλαγή.

coci22c2-figure-2.svg


input

6 5
2 1 5 6 3 4
3 1
3 4
3 2
4 5
5 4

output

NE
NE
DA
NE
DA

Comments

There are no comments at the moment.