Kutije
Ο Martin έχει n κουτιά με θετικούς ακέραιους αριθμούς από το 1 έως το n. Κάθε κουτί περιέχει ένα παιχνίδι. Τα παιχνίδια επισημαίνονται επίσης με θετικούς ακέραιους αριθμούς από το 1 έως το n, με τέτοιο τρόπο ώστε αρχικά το παιχνίδι με την ετικέτα i να περιέχεται στο κουτί με την ετικέτα i.
Κάθε τόσο, ο Μάρτιν τηλεφωνεί σε έναν από τους φίλους του για να έρθει και να κάνουν παρέα. Μόλις συναντηθούν, ο φίλος του βγάζει τα παιχνίδια από τα κουτιά και αρχίζει να παίζει μαζί τους. Στο μεταξύ, ο Μάρτιν ενδιαφέρεται περισσότερο για τα κουτιά. Μόλις βαρεθούν, ο φίλος του ξαναβάζει τα παιχνίδια στα κουτιά. Ωστόσο, δεν βάζει απαραίτητα κάθε παιχνίδι στο κουτί από το οποίο το πήρε.
Ο Μάρτιν έχει παρατηρήσει ότι κάθε ένας από τους φίλους του ανακατεύει τα παιχνίδια με τον ίδιο τρόπο κάθε φορά. Πιο συγκεκριμένα, κάθε φίλος του έχει τη δική του σειρά από n θετικούς ακέραιους που καθορίζει τον τρόπο με τον οποίο θα ξαναβάλει τα παιχνίδια στα κουτιά. Κάθε θετικός ακέραιος από το 1 έως το εμφανίζεται ακριβώς μία φορά σε αυτόν τον πίνακα. Ο φίλος του ανακατεύει τα παιχνίδια με τέτοιο τρόπο ώστε στο τέλος της συνάντησής τους το κουτί με την ετικέτα περιέχει το παιχνίδι που υπήρχε στο κουτί με την ετικέτα στην αρχή της συνάντησής τους. Παρατηρήστε ότι, επειδή κάθε θετικός ακέραιος από το 1 έως το εμφανίζεται ακριβώς μία φορά στον πίνακα, αφού όλα τα παιχνίδια επιστρέψουν στα κουτιά, κάθε κουτί θα περιέχει πάλι ακριβώς ένα παιχνίδι.
Ο Martin ενδιαφέρεται τώρα να απαντήσει σε ερωτήσεις της ακόλουθης μορφής: αναρωτιέται εάν είναι εφικτό το παιχνίδι με την ετικέτα (το οποίο αρχικά βρίσκεται στο κουτί με την ετικέτα ) να καταλήξει στο κουτί με την ετικέτα μέσω μιας ακολουθίας συναντήσεων με τους φίλους του. Μια σειρά συναντήσεων σημαίνει ότι ο Martin μπορεί να καλέσει όποιους φίλους θέλει και με οποιαδήποτε σειρά. Μπορεί να καλέσει έναν φίλο πολλές φορές ή και καθόλου. Ο Martin ενδιαφέρεται να απαντήσει σε τέτοιες ερωτήσεις.
Είσοδος
Η πρώτη γραμμή περιέχει τους θετικούς ακέραιους και - τον αριθμό των κουτιών (επίσης των παιχνιδιών), τον αριθμό των φίλων του Martin και τον αριθμό των ερωτήσεων, αντίστοιχα.
Η -οστή εκ των ακόλουθων γραμμών περιέχει έναν πίνακα θετικών ακεραίων που χρησιμοποιείται από τον -οστό φίλο του Martin για να βάλει τα παιχνίδια πίσω στα κουτιά. Κάθε θετικός ακέραιος από το 1 έως το εμφανίζεται ακριβώς μία φορά στον πίνακα.
Κάθε μία από τις ακόλουθες γραμμές περιέχει δύο θετικούς ακέραιους αριθμούς και που αντιστοιχεί σε μία ερώτηση.
Έξοδος
Σε γραμμές εκτυπώστε με την αντίτοιχη απάντηση στις ερωτήσεις που δίνονται: DA εάν είναι δυνατόν να φτάσει το εν λόγω παιχνίδι στο επιθυμητό κουτί, διαφορετικά NE.
Βαθμολογία
Σε κάθε υποπρόβλημα, ισχύει ότι .
Υποπρόβλημα | Βαθμοί | Περιορισμοί |
1 | 15 | |
2 | 10 | . Επιπλέον, για κάθε ερώτηση για την οποία η απάντηση είναι DA, υπάρχει μια ακολουθία από δύο το πολύ συναντήσεις που επιτυγχάνουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. |
3 | 10 | |
4 | 35 | Κανένας επιπλέπον περιορισμός. |
Παραδείγματα
input
4 1 3
1 2 4 3
1 1
1 2
3 4
output
DA
NE
DA
Επεξήγηση του 1ου παραδείγματος:
Για την πρώτη ερώτηση, το παιχνίδι με την ετικέτα 1 βρίσκεται ήδη αρχικά στο κουτί με την ετικέτα 1, οπότε η απάντηση είναι αμέσως DA.
Για τη δεύτερη ερώτηση, παρατηρήστε ότι όσες φορές κι αν ο Μάρτιν καλεί τον φίλο του, τα κουτιά με τις ετικέτες 1 και 2 δεν αλλάζουν ποτέ το περιεχόμενό τους, οπότε η απάντηση είναι ΝΕ.
Για την τρίτη ερώτηση, παρατηρήστε ότι μετά από κάθε συνάντηση, τα περιεχόμενα των κουτιών 3 και 4 ανταλλάσσονται, επομένως μετά από μία μόνο συνάντηση το παιχνίδι με την ετικέτα 3 θα βρεθεί στο κουτί με την ετικέτα 4 και η απάντηση είναι DA.
input
4 2 4
2 1 3 4
1 2 4 3
2 1
3 4
1 4
2 3
output
DA
DA
NE
NE
input
6 2 2
2 1 4 5 3 6
3 2 4 1 5 6
1 5
6 3
output
DA
NE
Comments