Bakterije
Ο Luka βαριέται ξανά στο μάθημα της χημείας. Αυτή τη φορά, παίζει με έξυπνα βακτήρια. Έχει τακτοποιήσει τα βακτήρια του σε έναν ορθογώνιο πίνακα χωρισμένο σε σειρές, αριθμημένα από το 1 έως το που ξεκινούν από την κορυφή και με στήλες, με τους αριθμούς από το 1 έως το από τα αριστερά προς τα δεξιά.
Κάθε βακτήριο ξεκινά την περιπέτειά του σε ένα συγκεκριμένο κελί, κοιτάζοντας ένα από τα τέσσερα γειτονικά κελιά και εκτελεί τις ακόλουθες ενέργειες κάθε δευτερόλεπτο:
- Διαβάζει τον αριθμό που ανήκει στο βακτήριο στο τρέχον κελί.
- Περιστρέφεται κατά 90 μοίρες δεξιόστροφα, φορές.
- Αν είναι στραμμένο προς ένα κελί έξω από τον πίνακα, γυρίζει 180 μοίρες.
- Τέλος, μετακινείται στο κελί που βλέπει.
Ο Luka έχει τοποθετήσει μια παγίδα σε ένα κελί. Η παγίδα θα ενεργοποιήσει και θα σκοτώσει τα βακτήρια μόλις πατήσουν όλα σε αυτό το κελί στο ίδιο δευτερόλεπτο. Επειδή ο Luka έχει μόνο δύο ώρες μάθημα χημείας σήμερα, βοηθήστε τον να καθορίσει πόσο θα διαρκέσει το παιχνίδι, σε δευτερόλεπτα.
Είσοδος
Η πρώτη γραμμή εισόδου περιέχει τους θετικούς ακέραιους , και .
Η δεύτερη γραμμή εισόδου περιέχει τους θετικούς ακέραιους και , τη γραμμή και τη στήλη όπου ο Luka έχει τοποθετήσει την παγίδα.
Το υπόλοιπο της εισόδου αποτελείται από περιγραφές βακτηρίων, για κάθε βακτήριο από 1 έως :
- δύο θετικοί ακέραιοι , - η σειρά και η στήλη του αρχικού κελιού του βακτηρίου και ο χαρακτήρας που αντιπροσωπεύει την αρχική κατεύθυνση που βλέπει το βακτήριο (U - επάνω, R - δεξιά, D - κάτω, L - αριστερά) .
- Πίνακας ψηφίων από 0 έως και 9. το ψηφίο στη σειρά και στη στήλη αντιπροσωπεύει τον αριθμό στο κελί που ανήκει στο βακτήριο .
Έξοδος
Η πρώτη και μοναδική γραμμή εξόδου πρέπει να περιέχει τη συνολική διάρκεια του παιχνιδιού του Luka, σε δευτερόλεπτα. Εάν το παιχνίδι δεν τελειώσει ποτέ, τυπώστε -1.
Παραδείγματα
input
3 3 1
2 2
1 1 R
010
000
000
output
3
input
3 4 2
2 2
3 4 R
2327
6009
2112
3 2 R
1310
2101
1301
output
8ιν
input
4 4 3
4 3
1 1 U
1001
0240
3322
2327
1 3 L
9521
2390
3020
2421
2 2 D
3397
2013
1102
7302
output
296
Comments