Aladin
Ο Aladin περπατούσε στο μονοπάτι μια μέρα, όταν βρήκε το πιο περίεργο πράγμα.
άδεια κουτιά ακριβώς δίπλα σε μια παράξενη μηχανή εξωγήινων.
Μετά από λίγο ψάξιμο έβαλε τη μηχανή να κάνει κάτι.
Το μηχάνημα δέχεται πλέον ακέραιους αριθμούς και .
Μετά από αυτό, πατώντας το μεγάλο κόκκινο λαμπερό κουμπί με την ένδειξη "NEDIRAJ" το μηχάνημα θα τρελαθεί και θα ακολουθήσει την επόμενη διδικασία:
- Ορίστε τον αριθμό των πετρωμάτων στο κουτί με την ένδειξη σε modulo .
- Προχωρά για να πετάξει στο κουτί με την ένδειξη και ορίζει τον αριθμό των πετρωμάτων εκεί σε mod .
- Προχωρά για να πετάξει στο κουτί με την ένδειξη και να ορίσει τον αριθμό των πετρωμάτων εκεί σε mod .
- Γενικά, επισκέπτεται κάθε κουτί με ετικέτα μεταξύ και και ορίζει τον αριθμό των πετρωμάτων εκεί σε mod . όπου είναι η ετικέτα του κουτιού.
- Έπειτα επισκέπτεται το κουτί με το γράμμα . Ηρεμεί (τελειώνει την δουλειά) και προχωρά σε περισσότερες οδηγίες.
Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού ο Aladin αναρωτιέται ποιος είναι ο συνολικός αριθμός των πετρωμάτων σε κάποια σειρά κουτιών.
Γράψτε ένα πρόγραμμα που προσομοιώνει τη συσκευή και απαντά στις ερωτήσεις του Aladin.
Είσοδος
Η πρώτη γραμμή περιέχει δύο ακέραιους αριθμούς και , τον αριθμό πλαισίων και τον αριθμό ερωτημάτων.
Οι επόμενες γραμμές περιέχουν πληροφορίες για την προσομοίωση.
Εάν η γραμμή ξεκινά με , τότε ακολουθεί τη μορφή "" , που σημαίνει ότι ο Aladin πληκτρολογεί τους αριθμούς και στη συσκευή και επέτρεψε στη συσκευή να κάνει τη δουλειά της.
Εάν η γραμμή ξεκινά με , τότε ακολουθεί τη μορφή "" .
Αυτό σημαίνει ότι ο Aladin αναρωτιέται πόσα πετρώματα είναι συνολικά αυτά που υπάρχουν σε κουτιά με την ένδειξη έως ().
Έξοδος
Για κάθε ερώτημα που ξεκινά με τυπώνετε την απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα.
Τα ερωτήματα πρέπει να υποβάλλονται σε επεξεργασία με τη σειρά που δίνονται στην είσοδο.
Βαθμολογία
Σε δοκιμαστικές περιπτώσεις αξίας % των συνολικών πόντων θα ισχύει και . Σε δοκιμαστικές περιπτώσεις αξίας % των συνολικών πόντων θα ισχύει .
Παραδείγματα
input
6 3
2 1 6
1 1 5 1 2
2 1 6
output
0
3
Επεξήγηση του 1ου παραδείγματος:
Τα πλαίσια αρχικά περιέχουν , πετρώματα συνολικά.
Μετά από αυτό, η συσκευή ορίζει τα πετρώματα σε ή πετρώματα συνολικά.
input
4 5
1 1 4 3 4
2 1 1
2 2 2
2 3 3
2 4 4
output
3
2
1
0
input
4 4
1 1 4 7 9
2 1 4
1 1 4 1 1
2 1 4
output
16
0
Comments