CCC-17 (2017) - S5 (RMT)

View as PDF

Submit solution

Points: 50 (partial)
Time limit: 5.0s
Memory limit: 256M

Author:
Problem type
Allowed languages
C, C++, Java, Pascal, Python
RMT

Το Rail Metro Transit (RMT) λειτουργεί ένα πολύ ασυνήθιστο σύστημα μετρό. Υπάρχουν N σταθμοί μετρό αριθμημένοι από το 1 έως το N. Υπάρχουν M γραμμές του μετρό αριθμημένες από το 1 έως το M, με κάθε σταθμό να ανήκει ακριβώς σε μία γραμμή και υπάρχει τουλάχιστον ένας σταθμός ανά γραμμή. Οι γραμμές του μετρό είναι κυκλικές. Δηλαδή, αν ένας σταθμός έχει τον αριθμό S, ο επόμενος σταθμός μετά τον S, είναι ο σταθμός της ίδιας γραμμής με τον αμέσως μεγαλύτερο αριθμό, εκτός αν ο S είναι ο μεγαλύτερος αριθμός σταθμού της γραμμής, οπότε ο επόμενος σταθμός μετά τον S, είναι ο σταθμός της ίδιας γραμμής με τον μικρότερο αριθμό.

Η RMT διεξάγει έναν έλεγχο φορτίου για το συστήμά της με τη βοήθεια εθελοντών επιβατών που θα ταξιδέψουν με τα τρένα του μετρό. Ο έλεγχος ξεκινά με ένα τρένο του μετρό σε κάθε σταθμό και για κάθε i, υπάρχουν A_{i} επιβάτες στο τρένο στο σταθμό i. Οι εθελοντές καθ'όλη τη διάρκεια του ελέγχου παραμένουν στα τρένα που τους έχουν ανατεθεί.

Καθ' όλη τη διάρκεια του ελέγχου, η RMT θα εκτελεί Q ενέργειες. Κάθε μία από τις Q ενέργειες, θα είναι μία από τις εξής δύο: είτε θα ερευνήσει το συνολικό αριθμό των επιβατών των τρένων στους σταθμούς που αριθμούνται από l έως r, είτε θα λειτουργήσουν όλα τα τρένα σε κάποια γραμμή x. Όταν ένα τρένο στη γραμμή x λειτουργεί, πηγαίνει στον επόμενο σταθμό της γραμμής.

Είστε ο μεγαλύτερος θαυμαστής της RMT, οπότε προσφερθήκατε πολύ γενναιόδωρα να παρακολουθήσετε τις ενέργειες της RMT και να αναφέρετε τις απαντήσεις στις έρευνές τους.

Είσοδος

Η πρώτη γραμμή θα περιέχει τρεις ακέραιους αριθμούς N , M και Q\;(1 \le M \le N \le 150\;000,\;1 \le Q \le 150\;000). Η δεύτερη γραμμή θα περιέχει τους αριθμούς των γραμμών του μετρό στις οποίες ανήκει κάθε σταθμός από το 1 έως το N: L_{1}, L_{2}, . . . . , L_{N} . Η τρίτη γραμμή θα περιέχει N ακέραιους αριθμούς A_{1}, A_{2}, . . . . , A_{N} (1 \le A_{i} \le 7000) που αντιπροσωπεύουν τον αρχικό αριθμό επιβατών σε κάθε σταθμό από το 1 έως το N. Οι επόμενες Q γραμμές θα έχουν η καθεμιά, μία από τις ακόλουθες μορφές:

  • 1\;l\;r, η οποία αντιπροσωπεύει μια έρευνα (1 \le l \le r \le N).
  • 2\;x, η οποία αντιπροσωπεύει τη γραμμή x της RMT που βρίσκεται σε λειτουργεία (1 \le x \le M).

Για 2 από τους 15 διαθέσιμους βαθμούς, N \le 1000 και Q \le 1000.

Για επιπλέον 2 από τους 15 διαθέσιμους βαθμούς, L_{i} \le L_{i +1} (1 \le i < N).

Για επιπλέον 3 από τους 15 διαθέσιμους βαθμούς, M \le 200.

Για επιπλέον 3 από τους 15 διαθέσιμους βαθμούς, δεν θα υπάρχουν περισσότερα από 200 τρένα σε οποιαδήποτε γραμμή.

Έξοδος

Για κάθε έρευνα, εξάγετε το αποτέλεσμα της έρευνας σε ξεχωριστή γραμμή.

Παραδείγματα

input

5 2 5
1 2 1 2 2
1 2 3 4 5
1 1 5
2 1
1 3 5
2 2
1 1 3

output

15
10
9
Επεξήγηση του πρώτου παραδείγματος:

Το σύστημα του μετρό απεικονίζεται παρακάτω, με τους σταθμούς να αριθμούνται από το 1 έως το 5 και τις γραμμές που συνδέουν τους σταθμούς να σημειώνονται είτε ως γραμμή 1 είτε ως γραμμή 2:

ccc17s5-figure-1.svg

Αρχικά, ο αριθμός των επιβατών σε κάθε σταθμό είναι {1, 2, 3, 4, 5}.

Η απάντηση στην πρώτη έρευνα είναι 1 + 2 + 3 + 4 + 5 = 15.

Μετά τη λειτουργία της γραμμής 1, ο αριθμός των επιβατών σε κάθε σταθμό είναι {3, 2, 1, 4, 5}.

Η απάντηση στη δεύτερη έρευνα είναι 1 + 4 + 5 = 10.

Αφού λειτουργήσει η γραμμή 2, ο αριθμός των επιβατών σε κάθε σταθμό είναι {3, 5, 1, 2, 4}.

Η απάντηση στην τρίτη έρευνα είναι 3 + 5 + 1 = 9.


input

3 1 7
1 1 1
114 101 109
1 1 1
2 1
1 1 1
2 1
1 1 1
2 1
1 1 1

output

114
109
101
114
Επεξήγηση του δεύτερου παραδείγματος:

Το σύστημα του μετρό απεικονίζεται παρακάτω, με τους σταθμούς να αριθμούνται από το 1 έως το 3 και τις γραμμές που συνδέουν τους σταθμούς να είναι όλες η γραμμή 1:

ccc17s5-figure-2.svg

Λίγο πριν από την πρώτη έρευνα, ο αριθμός των επιβατών σε κάθε σταθμό είναι {114, 101, 109}.
Λίγο πριν από τη δεύτερη έρευνα, ο αριθμός των επιβατών σε κάθε σταθμό είναι {109, 114, 101}.
Λίγο πριν από την τρίτη έρευνα, ο αριθμός των επιβατών σε κάθε σταθμό είναι {101, 109, 114}.
Λίγο πριν από την τέταρτη έρευνα, ο αριθμός των επιβατών σε κάθε σταθμό είναι {114, 101, 109}.


Comments

There are no comments at the moment.